Waar waren we gebleven...

2 december 2015 - San Carlos, Nicaragua

Ohja we hadden de vulkaan beklommen. We zijn vertrokken naar het zuiden van het eiland met de chickenbus, de taxi kost 30 dollar maar lokale bus kost ons maar 1 dollar dus wie is er nou gek... Lekker met een latino muziekje op de achtergrond 2.5 uur heen en weer hobbelend naar buiten kijken. We hebben een hotel uitgekozen midden in de bush daar hebben we lekker vertoefd. Op de zondag gingen we verkassen naar Merida, maar de bussen rijden niet op zondag.. en hadden geen zin om 25 dollar te betalen, dus gingen ridder te voet: 6km wandelen met de backpacks op de rug. Ging perfect :) Tussendoor hebben we een kajak tour gemaakt over het kaaimannen riviertje van Ometepe. En die hebben we gezien... zie foto's. De dagen daarna hebben we veelal gechilld. Onze hostel eigenaar had een eigen project opgezet van afval verzamelen. De locals vullen de lege waterflessen met plastic afval en stampen deze helmaal aan tot een solide fles, daarna kunnen ze hem inleveren bij hem en krijgen ze er 60 cent voor. Dus de locals zijn van de straat en het dorp is schoon. Onze hostel chef verwerkt deze flessen in de schoolmuren en schoolvloeren. Zie foto's. Best een leuk initiatief van de beste man.

Onze boot die ons naar San Carlos zou brengen vaart niet, omdat het water te laag staat ivm te weinig regen gevallen in het regenseizoen... Nu hebben we 2 vliegtickets geboekt en zijn we er in 25 min ipv van 9 uur. Dus we nemen de bus weer terug richting het vliegveld, tassen op het dak van de chickenbus want binnen in de bus is er geen ruimte voor. Bij aankomst in Moyogalpa de tassen van het dak en naar het hostel voor 1 nachtje want de dag erna ging onze vlucht. Die ochtend pakken we de tassen in en tot ons grote verbazing missen mijn wandelschoenen... Dus grote vraagtekens bij ons beide... Ik heb het filmpje van de dag ervoor afgespeeld in mijn hoofd en conclusie: ik heb ze met veiligheidshaak verzegeld aan de tas, zijn 100% het dak opgegaan, na tussenstop van 15 min op een station weer verder gereden naar het eindstation. Wij de bus uit tassen van het dak zonder mijn schoenen... Alleen de dag erna achtergekomen, het is zo hectisch dan... maarja kop op en door.

Met het vliegtuigje van 12 personen was heel leuk om mee maken, nog nooit hebben we daar mee mee gevlogen. Foto's geschoten uit de lucht en onze tour gezien vanuit de lucht is ook leuk. De landing was een kort grindpad was goed gegaan maar vanuit de lucht denk je... ohohww gaan we daar landen...

Aangekomen in San Carlos, een rustig dorpje met weinig toeristen. Daar moesten we een nieuw stel schoenen vinden want de dag erna gingen we de jungle in... Na 8 winkeltjes schoenen te hebben gekeken en gepast wel leuke stappers gevonden en zoals Nederlanders zijn, afgedingd van 1000 cordoba naar 600 cordoba. Omgerekend 23 euro betaald en ze zien er best ok uit.

De volgende dag voor 4 nachten de Rio San Juan op, deze rivier heeft een rijkelijke historie misschien leuk om op te zoeken voor de thuisblijvers. Hier voeren rond 1600 de echte Pirates of the Caribean. 1 nacht hiervan hebben we geslapen op een soort boerderij met loslopende koeien, ganzen, papagaai, kippen incl kuikentjes, paarden en honden dit alles om ons huisje. En niet te vergeten de vleermuizen die in de nacht constant boven ons bed vlogen om vliegen te vangen... best spannend al zeg ik het zelf. Ze zaten zelfs onder onze tafel... zie foto's.
De andere nachten hebben geslapen in El Castillo naast het Spaanse fort dat nog steeds bewaakt wordt door soldaten. Deze knapen van +/- 18 jaar lopen met mitrailleurs de hele dag rondjes door het dorp... heel apart...

Ons volgende bericht zal vanuit Costa Rica zijn want we gaan morgen met de boot de grens over :)

Adios

1. Esther:
    2 december 2015
    Heerlijk om zo jullie avontuur mee te lezen! Jullie maken unieke herinneringen zo!! Prachtig
  2. Esther:
    Trouwens wel balen van je schoenen....
  3. Esther, Marc en Sara:
    2 december 2015
    Jullie zijn nog maar een maamdje op reis en al zo veel gezien en gedaan! Super tof! Keep this spirit!
  4. Valerie:
    Haha die chickenbus is leuk he, lekkere reggeaton op de achtergrond zeker? Geniet ervan jullie tweetjes!!!
  5. Marijn en anja:
    2 december 2015
    Hi Jordy en Lynne, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie genieten volop zo te lezen. En wat hebben jullie al veel gezien. Geniet maar lekker :) groetjes!!
  6. Harry en Trudy:
    3 december 2015
    Blijf lekker genieten van jullie reis en alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag
  7. Yvonnesschilderskunst:
    5 december 2015
    Lynne en Jordy
    Wat een fantastische reis maken jullie.
    En leuk dat we jullie zo mooi kunnen volgen.
    En tevens willen wij jou Lynne hartelijk feliciteren met je verjaardag.Geniet en tot ziens.

Jan en Yvonne
  8. Nelleke en Petra:
    14 december 2015
    De bandjes zitten er weer onder hoor Jordy....geniet maar lekker daar met Lynne, het werk gaat hier gewoon door!! x
  9. Trisha:
    17 december 2015
    Lieve Jord en Lynne, wat zijn we hier stinkend jaloers op jullie avonturen! Geweldig! We missen jullie ook hoor. Geniet van al het moois! X