New York City here we come

4 februari 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Voor dat we naar NYC vlogen hebben we nog een paar nachten in Uvita aan de Pacific Coast geslapen. Het hostel heette Flutterby en is opgericht vanaf nul door 2 meiden uit Californië. Die meiden hebben er echt een paradijs van gemaakt echt petje af. Moesten wel even een stukje lopen vanaf de bushalte door de hitte van de zon maar de moeite waard.
In het hostel hebben we niet heel veel gedaan lekker mensen kijken en naar het strand geweest. Ohja het strand is ook een verhaaltje: daar moesten we voor het eerst voor gaan betalen... 2 dagen zijn we zonder iemand te hebben gezien het op gelopen zoals normaal. Nu moesten we 6 dollar per dag betalen... locals 2 dollar... hele discussie gehad met de beste man waarom dat was. Hij zei dat het een gedeelte van het National Park was, maar de regel in Costa Rica is dat het strand van niemand is, 50 meter land opwaarts gemeten vanaf de watergrens met vloed. En de vriendelijke snuiter gaf er weinig gehoor aan, toch betaald tegen principe in :( we zijn het snel vergeten gelukkig. Op het strand van Uvita heb je de 'whale tale' dat is een uniek stukje natuur wanneer het eb is. Vanuit de lucht gezien (zoek maar op) is het het beste te bewonderen. Verder hebben we vooral nog genoten van de zon en de goede herinneringen aan onze trip voor zover.

We vlogen van San Jose dus hebben nog een hostel geboekt in Alajuela dat zo goed als naast het vliegveld ligt en transfers naar het vliegveld heeft. Niet een heel speciaal stadje, rondje gelopen, smoothie gehaald en lekker uit eten geweest bij de Mexicaan en lokale Soda.

Verder hebben we in het hostel New York bestudeerd van hoe en wat we graag willen gaan bezichtigen. Het komt zo dichtbij nu! :) :) We hebben een plattegrond getekend van New York met alle districten erin, en in elk district wat er te doen is. Achteraf echt super handig :). Maar... Wat we hoorden is dat er een sneeuwstorm actief was in New York genaamd 'Snowzilla' een sneeuwstorm die nu in de top 3 ooit staat... en er 6000 vluchten van en naar NYC (en omstreken) gecanceled dus het is even spannend. Op internet konden we de vlucht checken en alles ging nog volgens schema dus we hebben geluk.
26-01-16 We werden netjes afgezet op het vliegveld en de vlucht ging perfect incl landing. Toen we het raampje doorkeken zagen we alleen maar hopen van 4 meter weggeschoven sneeuw.

NEW YORK HERE WE ARE
Gelijk een metro kaartje gekocht voor 30 dollar 7 dagen unlimited dus perfect voor onze trip. Aangekomen op West 107th steet tussen Broadway en Amsterdam. Echt een perfecte locatie 100 meter van Central Park. Wat een andere wereld is dit