updatetje

19 november 2015 - Ometepe, Nicaragua

we waren gebleven bij het lekkere warme meertje. Hebben een vulkaan tour gemaakt op de vulkaan van Masaya, dit hebben we gepland eind van de middag/avond ivm dat de actieve vulkaan beter konden bestuderen. Heel indrukwekkend om dat te zien je sta te knipperen met je ogen :) na dit avontuur hebben we nog 1 nachtje in Granada doorgebracht alleen maar voor de slaapplek, want we gaan door naar San Juan Del Sur. Dit is HET surf oord der packpackers. En dat hebben we geweten ook, wat een mooie strandjes met de perfecte waves. Mega mooi Hostel van palmbomen op een heuvel met uitzicht op het strand en zee. Voordat we de surfplank op gingen hebben we eerst een schildpadden tour gedaan, we hadden een goede avond uitgekozen want er hebben 2202 schildpadden hun eieren gelegd. Dit proces hebben we mogen aanschouwen en dat is een staaltje vakmanschap wat die doen. Eerst zelf een kuil graven van 30/35cm diep, +/- 100 eieren leggen van formaat pingpongbal, gat dichtmaken, sporen wissen die ze hebben gemaakt er terug naar zee. Dit kost ongeveer 45 min. Tevens hebben we ook baby schildpadden gespot die net uit waren gekomen en richting de zee dwarrelden. Lynne heeft er 1tje even een handje geholpen :)
En natuurlijk hebben we een plank gehuurd en de golven in gesprongen heeeeel gaaf en het ging ons heel goed af geen pro's maar niet onaardig :) dit 2 dagen gedaan en lekkere spierpijn ;) Gisteren aangekomen op een eiland genaamd: Ometepe
Vandaag een Hiketour gemaakt, wekker 04:00 uur en 04:45 verzameld. we hebben de Vulkaan Concepcion opgelopen, 1600m gestegen en daarna weer naar beneden heel zwaar maar zo gave belevenis. Totaal 8.5 uur gelopen. Nu koud pils Adios
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aniek:
    20 november 2015
    Leuk om weer een update te lezen! Wat een avonturen beleven jullie, super gaaf!!
  2. Robbin:
    20 november 2015
    Mooie foto's! Veel plezier nog!
  3. Nelleke en Petra:
    22 november 2015
    Ik ben een beetje jaloers merk ik. Dit doen jullie goed, lekker genieten samen. Mooie foto,s en verhalen, we blijven jullie volgen .... Geniet! XX van Nelleke en Petra
  4. Jannetje Smit Schilder:
    25 november 2015
    Dank je Jordyy, leuk om op deze manier wat van jullie te horen. Ja, idd begint het hier kouder te worden. Maar nog een maandje en de dagen gaan al weer langer worden. Zijn jullie al een beetje aan de temperatuur daar gewend? Heerlijk toch! Wij wensen jullie veel plezier. Genietse. Lieve groetjes. Van ons beiden.
  5. Susan Groot-Dekker:
    25 november 2015
    Leuke activiteiten. En de schildpadden die eieren leggen, heb ik eens op tv gezien. Lijkt me leuk om in het echt te zien. Boffen jullie even! Veel plezier nog. Liefs Susan
  6. Jannetje Smit Schilder:
    26 november 2015
    Pas laat begonnen, bezig om het nodige ingevuld te krijgen, om jullie ervaringen te volgen. Wat we al gezien hebben, heel erg leuk. Heerlijke belevenissen. Aprender el Espagnol es muy importante. Ahora hay sol con 8 grados. We wensen jullie nog veel plezier. Lieve groetjes van ons beiden.
  7. Bonifacio:
    27 november 2015
    He Reismates!!!
    Ik heb weer goede inspiratie opgedaan;) Dank jullie wel. Heerlijk dat jullie zo lekker bezig zijn en genieten. Mooie verhalen en foto's !!! Ik heb zondag met Brittjebaffesproken.
  8. Bonifacio:
    27 november 2015
    Toen drukte ik per ongeluk al op 'plaats reactie' en dat kan je niet meer wjzigen. Ik heb dus voor zondag met Britt afgesproken. Hoor ik nog meer verhalen!!!Ik ben aan het aftellen. Tot over een paar weken. Liefs Bonnie
  9. Ordepiepen:
    28 november 2015
    Lynn alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Jord ook natuurlijk!!! Dit is toch jou dag na zoveel jaar!
    We willen wel ruilen hoor met jullie, wat een natuur!
    Geniet ervan! Gr uit de winderige en regenachtige Beemster
  10. Rein en Anja: